BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday 14 October 2011

beritasemasa 1 malaysia

[KLIK] Kongsikan Dengan Rakan Anda di Facebook 
yang dipertuan agong3 Yang Dipertuan Agong Yang Baru, Sultan Kedah Sultan Abdul Halim Muadzam Shah
Alhamdulillah semalam Sultan Kedah Sultan Abdul Halim Mu’adzam  telah diisytihar oleh Majlis Raja-raja sebagai Yang Dipertuan Agong yang baru. Ini bermakna baginda adalah sultan pertama diisytihar sebagai Yang Dipertuan Agong buat kali yang kedua sekaligus sebagai Yang Dipertuan Agong yang ke-14.  [+] KLIK SINI Untuk Berita Selanjutnya…..

[KLIK] Kongsikan Dengan Rakan Anda di Facebook95
inflasi9 Realiti Sebenar Kadar Inflasi di Malaysia Yang Terus Meningkat. Anda Terasa Bahangnya?
Kementerian kewangan telahpun mengeluarkan laporan ekonomi 2011/2012 di mana menunjukkan kadar inflasi di Malaysia terus meningkat kepada 3.1 peratus pada tujuh bulan pertama untuk tahun 2011. Adakah anda sekarang sedar dengan tahap inflasi yang berlaku dalam negara kita? Apa faktor yang menyumbang kepada kenaikan inflasi? Antara yang dikaji ialah : [+] KLIK SINI Untuk Berita Selanjutnya…..
[KLIK] Kongsikan Dengan Rakan Anda di Facebook64
feedlot23 Adakah Ini Projek Mega Anak Beranak & Suami Menteri Bernilai RM250 Juta?
Siapa yang nak jadi kaya di Malaysia tiada masalahnya, tidak kisahlah mereka ini Melayu, Cina ataupun India. Rasanya orang tidak akan melenting apatah lagi menyimpan perasaan dengki sekalipun dengan golongan kaya seperti ini asalkan mereka berjaya hasil usaha dan titik peluh mereka sendiri. Tetapi, yang menjadi pertikaian & persoalannya kalau ada kalangan “mereka-mereka” yang mengumpul kekayaan dengan dengan jalan pintas, atas kapasiti mereka ada kuasa ataupun mempunyai hubungan baik dengan “pihak-pihak yang berpengaruh & berkepentingan” sehingga begitu mudah : [+] KLIK SINI Untuk Berita Selanjutnya…..
[KLIK] Kongsikan Dengan Rakan Anda di Facebook35
khalid samad Khalid Samad Mengaku Anaknya Terima RM1,000 Setahun Duit Zakat. Boleh @ Tidak?
Baru-baru Utusan ada siarkan berita mengenai Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad yang mengaku telah menerima sumbangan Lembaga Zakat Selangor (LZS) bagi tujuan pembiayaan pelajaran anaknya di Jordan.  [+] KLIK SINI Untuk Berita Selanjutnya…..
[KLIK] Kongsikan Dengan Rakan Anda di Facebook35
universiti terbaik dunia21 Senarai Universiti Terbaik Dunia oleh Times Higher Education (THE). Malaysia Tak Sedia Lagi?
Baru-baru, senarai universiti terbaik dunia anjuran Times Higher Education (THE) telah diumumkan. Sejumlah 400 universiti terbaik dunia telah disenaraikan. Kami mencari juga kalau-kalau ada universiti dari Malaysia samada ada tersenarai atau tidak. Sekurang-kurangnya, berada dalam kelompok 400 universiti terbaik dunia. Malangnya tiada satu pun universiti tempatan yang tersenarai. Kenapa jadi begini? [+] KLIK SINI Untuk Berita Selanjutnya…..
[KLIK] Kongsikan Dengan Rakan Anda di Facebook60
fbc media6 Kerajaan Malaysia Bayar FBC Media (RM83.8 juta   Kontrak 3 Tahun) Untuk Naikkan Nama Malaysia?
Minggu ini kita akan lebih banyak didedahkan dengan angka RM1 juta, RM2 juta dan berjuta-juta. Terbaru, kerajaan Malaysia telah bayar sejumlah 19.6 juta Euro (RM83.88 juta) kepada syarikat perunding, FBC Media. Jawapan ini didedahkan dalam Dewan rakyat. Dalam pada masa yang sama, syarikat perunding ini sedang disiasat oleh pengawal media Britain. Kenapa syarikat ini disiasat? [+] KLIK SINI Untuk Berita Selanjutnya…..
[KLIK] Kongsikan Dengan Rakan Anda di Facebook115
lawatan najib2 Lawatan Perdana Menteri, Datuk Najib ke Kazakhstan Bernilai RM1,072,213.22 dalam 2 hari!!
Suka atau tidak, realitinya nak jadi pemimpin negara ataupun ahli politik “tidak seindah & semudah” dahulu. Sekarang ramai rakyat Malaysia dah makin “prihatin”, “sayang” dan tidak lupa juga “busy body” terhadap setiap pergerakan pemimpin. Termasuklah lawatan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib ke Kazakhstan pada bulan Jun 2011 yang mendapat perhatian sebahagian besar rakyat Malaysia. [+] KLIK SINI Untuk Berita Selanjutnya…..
[KLIK] Kongsikan Dengan Rakan Anda di Facebook65
cukai perkhidmatan21 Kenaikan Cukai Perkhidmatan 6% Telekom Malaysia Sudah Mula Sejak 1 Januari 2011 Lagi
Sekarang ini heboh di mana terlepasnya satu video didakwa rakaman perbualan antara pelanggan dengan kakitangan Telekom Malaysia (TM) yang mendakwa caj perkhidmatan melibatkan Streamyx dan Unifi akan dinaikkan daripada 5% ke 6% bermula 1 Januari 2012. Bagi kami, itu semua tak betul. Tapi ini perlu diperbetulkan……Kenapa kami katakan begini? [+] KLIK SINI Untuk Berita Selanjutnya…..
[KLIK] Kongsikan Dengan Rakan Anda di Facebook52
pulau batu putih4 Isu Pulau Batu Putih Milik Singapore. Semak Punca Kekalahan Di sini!!
Kami ingin imbas kembali isu Pulau Batu Putih memandangkan hari ini juga kami ada mengeluarkan artikel mengenai tuntutan terbaru Indonesia terhadap Tanjung Datu & Gosong Niger daripada Indonesia. Sejarah tetap sejarah, tetapi kami tidak mahu sejarah “buruk” seperti Pulau Batu Putih ini berulang lagi di masa hadapan….. [+] KLIK SINI Untuk Berita Selanjutnya…..
[KLIK] Kongsikan Dengan Rakan Anda di Facebook106
Tanjung Datu3 Indonesia Dakwa Malaysia Tiada Hak Ke Atas Tanjung Datu & Gosong Niger
Bagi kami, kalau bab persempadanan ini bagi Malaysia kali ini dilihat lebih kemas dan agak agresif berbanding dahulu yang kerap sangat “berlebih kurang” sehingga kena tipu hidup-hidup pun masih tak sedar-sedar lagi. Pasti ramai yang tak terlupa mengenai isu tuntutan Pulau Batu Putih sebelum in. Angkara kecuaian pemimpin terdahulu, generasi sekarang yang terpaksa menanggungnya. Sekarang ini timbul pula isu Indonesia mendakwa Malaysia mengambil hak Indonesia terhadap Tanjung Datu dan Gosong Niger. [+] KLIK SINI Untuk Berita Selanjutnya…..
[KLIK] Kongsikan Dengan Rakan Anda di Facebook257
harga barang3 Semboyan Kemungkinan Harga Barang Akan Melambung Tinggi, Telah Berbunyi. Bersiap Sedia!!
Seperti yang kami katakan sebelum ini, gelombang kenaikan harga barang tidak mengenal siapa. Tidak kisahlah siapa pun menerima faedah kenaikan gaji, samada kakitangan kerajaan ataupun swasta. Semua akan menerima “tempiasnya”. Kalau dah gaji pekerja tak naik pun mereka boleh naikkan harga, apatah lagi kalau ada berita kenaikan gaji yang akan menjadi satu [+] KLIK SINI Untuk Berita Selanjutnya…..
[KLIK] Kongsikan Dengan Rakan Anda di Facebook210
gaji minimum7 Gaji Minimum di Malaysia Tiada Dalam Bajet 2012. MTUC Tak Puas Hati Pekerja Swasta Kurang Dibela!!
Yang menjadi isu dan persoalannya sekarangnya, sebelum dibentangkan bajet 2012 telah diwarwarkan yang Bajet kali ini adalah untuk membantu golongan berpendapatan rendah. Tetapi, pekerja swasta tiada diumumkan mengenai penetapan gaji minimum di Malaysia dalam Bajet 2012 kali ini. Sedangkan dicanangkan dalam akhbar bahawa dalam bajet 2012 Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak akan menyelesaian isu penetapan gaji minimum di Malaysia. [+] KLIK SINI Untuk Berita Selanjutnya…..
(KLIK SETIAP PAGE di Berita Semasa) Supaya anda tidak tertinggal walau satu berita beserta infonya sekali di sini.


0 comments: